St. Lucia

4 oktober 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Donderdag 3 oktober

Vandaag een verplaats dag. Eerst na het ontbijt nog even naar het strand waar ze aan het vissen waren. Daarna vanuit Umhlanga ongeveer 230 km langs de kust naar St. Lucia. De Lidiko Lodge waar we 3 nachten verblijven ziet er erg mooi uit, met een prachtige tuin.             s' Middags een flink stuk gelopen naar de kust van de Indische oceaan waar we lunchten en flamingo's en andere zeevogels zagen. Boodschappen gedaan en op de markt verse bananen en ananas gekocht.  Na het eten nog een spelletje en daarna heerlijk slapen.

Vrijdag 4 oktober: Vanochtend stond na een heerlijk ontbijt eerst de "hippo en croc tour" op het programma. We mochten rond half 10 de boot op. Het was een kleine boot voor maximaal 15 personen met een schipper die tevens de gids was. We kwamen al vrij snel een groep nijlpaarden tegen, ook wel "townies" genoemd, omdat ze 's avonds nog wel eens door het dorpje willen lopen. Leuk feitje: nijlpaarden eten voornamelijk 's avonds gras en overdag heel af en toe riet rondom de rivier, terwijl ze overdag voornamelijk rusten. Verder op nog een groep nijlpaarden. Daarna namen we een zijtak van de rivier waar vogels, onder andere ijsvogels, te zien waren en ook een kleine zwemmende krokodil. Weer terug naar de rivier waar we weer groepen nijlpaarden tegenkwamen en ook nog twee krokodillen hebben zien liggen aan de rand van de rivier. Eén krokodil was echt enorm groot, de ander iets kleiner (foto's volgen later). Na de boottour zijn we een broodje gaan halen in de supermarkt en door naar het iSimangaliso Park. Dit is een wildpark, grenzend aan St. Lucia waar je zelf met de auto rond kan rijden. Het bestaat uit 5 verschillende ecosystemen: moerassen, meren, stranden, graslanden en bossen. De dieren die we er gezien hebben zijn: neushoorns, nijlpaard, buffels, gnoes, vervet apen, kudu's, nyala's, banded mongooses, southern reed bucks en wilde zwijnen. Inmiddels dus al 3 van de big five gezien! 's Avonds heerlijk gegeten waarbij ook nog een optreden met dans van Zulu's kwam, heel leuk om te zien. Vroeg naar bed, want morgen willen we 5 uur (!!!) vertrekken naar een wildpark en 's middags nog een tour om meer nijlpaarden en krokodillen te spotten. Groetjes!

1. Jeannet:
    4 oktober 2019
    Wel echt heel mooi die foto's .De camera is een succes.En leuke reisverslagen.
  2. Yvette:
    5 oktober 2019
    Welke dieren mis je nog van de big 5?
    Weer genoten van het verhaal en de fotos
  3. Marian Koning:
    6 oktober 2019
    De leeuw en het jachtluipaard. Maar in het Kruger park nog alle kans