Addo en vliegen naar Durban

3 oktober 2019 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Woensdag 2 oktober

Terwijl we opstaan is het zo mistig dat je nog geen 20 meter zicht hebt.  Om half 8 koffers gepakt en op naar het ontbijt in het restaurant van het park. Gelukkig komt de zon door en is de mist inmiddels opgetrokken. We rijden weer door  het park met Ramon de super wildspotter voorin en Isabelle met de wild afstreeplijst bij de hand. In het begin zien we weer veel wrattenzwijnen,  koedoes, struisvogels en  de yellow mongoose, een soort kleine vosjes.  Bij een drinkplaats zien we van zeer dichtbij een grote groep van 18 zebra's.  We volgden deze keer een andere route dan de dag ervoor,  voornamelijk over zandpaden met soms enorme kuilen.  Later kruiste een hele grote olifant met immense slagtanden ons pad. Dit keer namen we de zuid uitgang van het park en reden in een klein uurtje naar het vliegveld van Port Elizabeth.  Van hieruit vlogen we naar Durban zo'n 900 km verder. Het afleveren van de huurauto koste nogal wat tijd en moeite. Ons overnachtings adres was maar een klein stukje over de snelweg.  Hier kijk je je ogen uit wat er allemaal kan en 'mag'. Stoppen op de snelweg aan de kant om mensen in en uit te laten stappen,  een pickup truck met met wel 15 mensen achter in de open bak met 120 km/u. Na onze spullen gedropt te hebben,  snel nog even langs het strand gelopen voor donker en daarna heerlijk italiaans gegeten.