Kruger park

9 oktober 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Dinsdag 8 oktober

Na een warm nachtje in het Berg en Dal camp, niet verder afgekoeld dan 25 graden, reden we om half acht het park weer in. Het duurde even voordat we weer wat fotogenieke dieren tegen kwamen,  want voor een simpele impala of koedoe stoppen we niet meer.  Een baby olifant probeerde heel onbeholpen zijn moeder na te doen, maar het takje gleed telkens door zijn sluf, totdat het lukte en hij een hele stronk achter zich aan sleepte.  Even later kregen we de tip dat er leeuwen gespot waren. Er lagen 4 mannetjes op en aan de kant van de weg zich te warmen in de ochtend zon, wat meteen een opstopping veroorzaakte. Onderweg stond er een boom waar echt heel veel gieren in zaten, een stuk verderop zagen we waarom dit zo was. Beneden in het dal lag een dode olifant, een geweldig maal voor de gieren.  Bij de koffie stop waren de zuidelijke geelsnaveltok, die wij zo bijzonder vonden, in grote aantallen aanwezig en zo tam dat één een stukje cake van Rob zijn hand at. Bij een waterplaats een grote groep zebra's en baboons gezien en 3 vrouwelijke leeuwen die de weg overstaken en al snel in het struikgewas verdwenen. Iedere keer als er auto's stil staan betekent het vaak dat er iets te zien is, en ja hoor ons laatste dier van de Big Five was gespot, het luipaard.  We zagen hem heel kort lopen, waarna hij tussen de bosjes verdween. Bij de volgende drinkplaats was niet veel te beleven behalve wat koereigers en een zwijntje, maar ook hier kregen we weer een tip dat bij de transport dam olifanten en leeuwen waren gezien.  Rechtsomkeer en weer 20 kilometer terug. Een meertje met krokodillen en nijlpaarden. Olifanten, giraffen, zebra's, impala's, een zwijntje, een arend en 4 leeuwinnen die in de schaduw van een boom lagen, het was inmiddels al weer 36 graden. Dit was de moeite waard.  Nadat we waren uitgekeken toch nog even langs de plek van het luipaard, en zo bijzonder, hij lag uit te rusten onder een boom en in de boom hing zijn prooi, een impala gespiest aan een tak. Een prachtige dag waarop we zo veel hadden gezien was voorbij, op naar Hazyview voor onze overnachtingsplek. Het was niet gemakkelijk te vinden daar we een verkeerd adres hadden gekregen,  maar met wat uitleg en Google maps, toch gelukt. 's Avonds heerlijk gegeten, koedoe en krokodil staart.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade