St Lucia

6 oktober 2019 - Mfekayi, Zuid-Afrika

Zaterdag 5 oktober

Super vroeg om kwart over 5 vertrokken naar het Hluhluwe-iMfolozi Game Reserve, het oudste Game Reserve in Afrika dat in 1885 werd opgericht. Rob achter het stuur volgde de tomtom zo goed dat hij rustig de aangegeven weg rechts insloeg. Een zandpad dat na 100 meter zo mul was dat de auto met geen mogelijkheid  meer vooruit ging. Daar stonden we dan op een verlaten zandpad om half 6 in de ochtend.  Met Ramon achter het stuur en wij drieën heel hard duwen in het mulle zand, het stof vloog ons om de oren, wisten we de auto uiteindelijk weer op het rechte pad te krijgen.  Verder over de snelweg naar het park.  Een kaart van het park was er niet, dus snel een foto gemaakt van de grote kaart bij de ingang.  We zagen wat wrattenzwijnen, een aantal neushoorns van dichtbij, waterbokken, nyala's, koedoes en gazelles. Vlak na de noodzakelijke koffie stop was Isabelle in extase,  een grote groep giraffen vlak voor onze neus. Na een stuk of honderd foto's weer op weg om nog meer dieren te spotten.  Onze dag kon niet meer stuk. Aan het einde van de middag weer terug bij de Lodge,  waar we werden opgehaald voor een Sunset tour door iSimangaliso Wetland. Onze gids wist veel te vertellen over de verschillende soorten dieren die we zagen.  Heel veel verschillende antilopen,  giraffen,  zebra's met een baby van 5 weken,  buffels en gnoes. Bijna aan het einde van de tour kwamen we een grote groep olifanten met een aantal kleine tegen.  Het dominante mannetje, een imposante olifant met grote slagtanden  stond vlakbij de weg zijn kudde te beschermen en reageerde met boos gegrom toen we langs reden.  Weer heerlijk gegeten in het dorp, morgen even uitslapen en dan op weg naar Eswatini (Swaziland).