Langkawi

1 september 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Woensdag 29 augustus

Vandaag ging de wake-up call om 5.45 uur, om 6.30 uur ontbijt en stipt 7.00 uur vertrokken we naar de haven van Georgetown, waar we op de ferry stapten  naar Langkawi. Uiteindelijk vertrok de boot pas om 10.00 uur. De tocht duurde 3 uur en we hadden gehoopt op een boot waar je lekker op het dek kon zitten in het zonnetje. Alles behalve dat, de boot leek op een oude onderzeeboot, we moesten binnen zitten en er werd een Bollywood film vertoond met het geluid keihard, zodat je min of meer gedwongen was hiernaar te kijken. Op Langkawi aangekomen reden we met de bus naar ons resort. We kregen een mooi huisje hoog tegen de rand van de jungle aan. Er was een prachtig wit zand strand, waar we de eerste Hornbils (neushoornvogel) gezien hebben.

Donderdag 30 augustus

Vandaag stond de mangrove tour op het programma. We voeren met een bootje een klein stukje door de mangrove en stopten bij  de Bat Cave.Hier leefden honderden vleermuizen in een oude druipsteengrot. Onze gids wist er veel over te vertellen, ook over verschillende planten en bomen die als medicijn worden gebruikt.We voeren verder, zagen een slang in de bomen  en later heel veel arenden die af kwamen op het beetje voer wat de gids mee had. Bij een drijvend fish farm restaurant kregen we een lunch, waarna we terug voeren. Toen we weer op het resort waren was de lucht blauw en onbewolkt, prima om met de Cable Car omhoog te gaan naar een uitzichtpunt boven op de berg vlak bij het resort. Hier hadden we prachtig uitzicht over de omgeving.

Vrijdag 31 augustus

Voor het eerst geen wekker en dus heerlijk uitgeslapen, waarna van een uitgebreid  ontbijt genoten. De rugzak gepakt en lopend op weg naar de waterval en de Seven Wells. Onderweg kwamen we een hele groep spelende aapjes tegen. Super leuk om te zien en ook nog een heel aantal foto's gemaakt. Uiteindelijk de well en waterval bereikt via een hele lange stijl omhoog lopende trap. Het zweet stond weer op onze rug, maar het was het waard. Op de terugweg bij een lokaal eethuisje nasi met ei en drinken gegeten, het smaakte heerlijk en koste 5 euro voor ons samen. Lekker op ons balkon gelezen en uitgerust, waarna we ons laatste avondmaal hier gezellig met 9 man nuttigden.

Zaterdag 1 september

Onze laatste dag hier in Maleisie. Rustig opgestaan en na het ontbijt lekker aan het strand gelegen. Gelukkig kunnen we de hele dag nog gebruik maken van ons huisje. Om half 5 moeten we ons melden bij de lobby, waarna we naar het vliegveld van Langkawi worden gebracht voor een eerste vlucht naar Kuala Lumpur. Vandaar uit vliegen we naar Doha en dan de laatste etappe naar Amsterdam, waar we zondagmiddag hopen aan te komen.