Whale Watching

16 september 2014 - Vancouver, Canada

Voor vandaag hadden we een Whale Watching geboekt. Om 9 uur vertrok de boot uit de haven van Telegraph Cove. We waren de haven amper uit toen we een school Pacifische witgestreepte dolfijnen zagen. De kapitein stopte de boot en we konden ze goed zien en natuurlijk fotograveren. Op een gegeven  moment voeren we weer verder en de dolfijnen zwommen met de boot mee. Het was een bijzonde gezicht zo dichtbij. We gingen verder langs een eiland waar zeehonden lagen te zonnen. We zagen hoog in een boom  een Bald Eagle, een enorme vogel. Maar nog steeds geen orka's. De kapitein had contact met andere boten en ze waren gespot op 30 minuten varen. Hij gaf gas bij, maar er kwam ook steeds meer mist opzetten. De sonar werd in het water gelaten. We hoorden ze wel maar zagen ze nog niet. Iedereen aan boord speurde de zee af en ja hoor, daar zagen we een paar vinnen. De was een groep orka's, jammer dat er veel mist was zodat het foto's maken zeer lastig was.

DolfijnWe waren zo lang bezig geweest met zoeken, dat toen de orka's in de mist verdwenen, we met volle kracht terug moesten naar Telegraph Cove. Waar we om 1 uur aankwamen en de volgende groep al stond te wachten.

Toen we terug liepen naar de camper zagen we een beer lopen. Snel een foto gemaakt en hij was alweer verdwenen. Het was bijna kwart voor twee toen we op weg gingen richting Victoria. Na een lange rit kwamen we om half acht op een camping vlakbij aan. Deze heeft een goede busverbinding, dan hebben we morgen geen problemen met het parkeren van de camper. We blijven 2 nachten  en morgen naar                                      Victoria.