Vancouver

19 september 2014 - Penticton, Canada

Vanaf het RV park lopend naar de skytrain. We kochten een dagkaart, hiermee kun  je met al het openbaarvervoer in Vancouver en de buitenwijken. We stapten uit bij halte Waterfront, vlakbij de haven. We liepen  over Canada Place, het dak ziet eruit als een schip met witte zeilen, ontworpen voor de wereldtentoonstelling in 1986.zicht over Vancouver We liepen door de stad waar oude gebouwen, Hotel Vancouver, Marine Building enz. staan naast, soms ingeklemt tussen, zeer moderne wolkenkrabbers.

Gastown, een erg leuke wijk met veel oude winkeltjes, pubs en restaurantjes. De Steam Clock, die ieder kwartier het deuntje van de Big Ben op zijn stoomfluit speelt. En ja hoor, er was een winkel met echt handgemaakte cowboylaarzen. Rob had hier al zo lang op gewacht en nu een prachtig paar gekocht. We aten wat in een trendy yuppententje. Heerlijke broodjes, alleen de muziek! We liepen door Chinatown, niet de plezierigste wijk, vies en heel armoedig. We waren ook gewoon leuke winkelstraten net als in ieder andere stad. Een sportwinkel, waar Daan van zou watertanden, met heel veel under armour. In het Harbour Centre is The Lookout op 167m hoog. Je hebt hier uitzicht over de hele stad, bergen en omgeving. We voeren met de Seabus naar North Vancouver en weer terug. Vermoeid van het rondlopen in Vancouver besloten we met de skytrain terug te gaan naar onze camper.

1. Jeannet:
    19 september 2014
    Ziet er allemal prachtig en indrukwekkend uit .Erg leuk zo'n reisverslag

groeten jeannet