Terug naar de Rockies

22 september 2014 - Banff National Park, Canada

We vertrekken vandaag richting Revelstoke. We rijden langs het Okanagan Lake naar Kelowna waar we boodschappen doen. Verder over Highway 97 langs Vernon en Armstrong. Bij Mara Lake stoppen we even. Via Sicamous over Highway 1 east.Bij het plaatsje Craigellachie is de plek waar The Last Spike in de rails is geslagen, van de Canadian Pacific Railway in 1885 van Oceaan tot Oceaan. In Three Valley staat het Ghost Town, een openluchtmuseum waar de tijd rond 1880 herleeft. De oude Saloon, gevangenis, winkels enz zijn ingericht zoals het toen was. Ook is er een verzameling oude auto's en treinsstellen. We komen in het Mount Revelstoke National Park met een natuurleerpad over de flora in de omgeving. De douglassparren en red cedars zijn hier niet zo groot als in Manning National Park, ook zijn er skunk cabbage (moeras aronskelk)van 1 meter hoog. We stoppen in Canyon Hot Springs om te overnachten. De hot springs op de camping zijn heerlijk en we zullen vast lekker slapen.

We zijn vannacht een aantal keren wakker geworden van de trein de vlak langs de camping reed en veel lawaai maakte. We vervolgen onze weg door Glacier National Park naar Rogers Pass. In het informatie centre laten ze zien dat ze een vernufting lawinewaarschuwingssysteem hebben en hoe het werkt. We gaarn weer over naar Mountain time dus een uurtje vooruit. We stoppen voor een drankje op een heerlijk rustig plekje in de zon aan de Illecillewaet River. Door Golden over Highway1 naar Lake Louise langs de Kicking Horse River door Yoho National Park( verwondering in het indiaans). Bij de Wapta Falss stoppen we maar we moeten nog wel een pad van 2.5 km volgen voordat we de Falls zien. Even verder in een Natural Bridge in de Kicking Horse River waar het water woest doorheen stroomt. Bij Lake Emerald huren we een bootje en varen lekker in het zonnetje over het meer. Nog een klein stukje door naar Lake Louise, waar we wat gaan eten en op naar de Campground waar we al aan het begin van de vakantie hebben gestaan. Een prima plek alleen zo ver achter in het bos dat we een kwartier moeten lopen naar de douche.

1. Jeannet:
    23 september 2014
    Leuk hoor je reisverslag en alle foto's .En niet te vergeten de prachtige camper.
    Zal wel weer wennen zijn in ons kleine landje vergeleken bij Canada.
    Veel plezier nog en goede reis verder

groeten Jeannet