Victoria

17 september 2014 - Vancouver, Canada

Met de bus was het ongeveer een half uur naar Victoria. We stapten midden in het centrum uit. In Douglas Street waren veel leuke winkeltjes,  veel in tudorarchitectuur. Ierse winkels met vesten, tassen en wandspreuken,  alles heel traditioneel Iers. Het parlements gebouw en Empress hotel bij de haven, de tuinen, alles zeer verzorgd en met een Engelse uitstraling. We liepen langs de haven naar Fisherman's Warf,  de oude haven. Met woonboten in allerlei kleuren en vissersboten.  Je kon er ook verschillende soorten vis eten. Namen de watertaxi terug. We dronken koffie en gingen op jacht naar souvenirs. In Old Town Victoria hadden ze veel oude huizen gerestaureerd, wat nu winkels en cafeetjes zijn. Chinatown liepen we binnen door de gelukspoort. Ook hier veel kunst en souvenirwinkels en restaurants. Nog een heel groot verrukkelijk ijs gegeten en daarna met de bus weer terug naar de camping.

Gisteravond hebben we in alle boekjes die we hadden over Vancouver en omgeving gezocht naar een camping. Er zijn er weinig en we besloten naar Burnaby te gaan. Op ongeveer 45 minuten van downtown Vancouver met de skytrain. Maar eerst moesten we met de boot van Swartz Bay,  25 km boven Victoria naar Tsawwassen 50 km onder Vancouver. De veerboot van BC Ferries deed er zo'n anderhalf uur over. We voeren over de Salish Sea tussen een aantal eilanden door.  We zaten heerlijk op het bovendek in de zon. Vanaf de boot over de highway richting de camping. Rob had alles goed voorbereid maar het was zo druk en er waren zoveel afslagen,  dat we het toch maar even moesten vragen. We hadden gewoon 1 afslag te vroeg genomen. Nu vonden we het snel, het ligt wel erg dichtbij de snelweg. Het Burnaby Cariboo RV park, heeft mooie plekjes, er is zelfs een zwembad, whirlpool en zonnedak, waar we nog lekker een paar uurtjes in de zon konden lezen.