High Way 16 West

10 september 2014 - Smithers, Canada

Opgestaan en naar buiten gekeken. Dit gelooft niemand! Het sneeuwt, een witte wereld. Na het ontbijt naar de douche. Rob op zijn slippers door de sneeuw. Het is echt koud. Als we willen vertrekken is het sneeuwen bijna gestopt.  We gaan op weg naar Prince George, over de Yellowhead Highway 16. We rijden van Alberta naar British Columbia waar het 1 uur vroeger is. We stoppen even voor een foto van Mount Robson, met 3954 m de hoogste top van de Canadese Rockies. Even verderop zijn de Reargard Falls in de Fraser River. Door gereden naar Purden Lake waar een campground is, met alleen water en een wc. De camping is leeg op 4 campers na. Een wandeling langs het meer gemaakt om een beetje warm te worden. Het zeer vochtige bos is prachtig met mossen en paddestoelen. Vroeg slapen en morgen weer verder.

Er staat ons vandaag een lange rit te wachten. Vanuit Purden Lake rijden we naar Prince George om boodschappen te doen en te tanken. Daarna op weg voor nog ongeveer 400 km naar Telkwa, een klein plaatsje vlakbij Smithers. Als we denken dat we er bijna zijn is er een oponthoud, bij wegwerkzaamheden. We moeten lang wachten en als we eindelijk mogen rijden moeten we de safetycar volgen. We staan op een campground tussen de weg en de spoorlijn in, we hopen dat het lawaai mee valt. Maar met warme douche en zelfs  sauna en wifi. Het weer is nog steeds fris met weinig zon, maar de vooruitzichten zijn beter.

1. ABCD:
    11 september 2014
    Hoi hoi. Een update van de terug reis van Jan. Die is vanmorgen om half 9 vertrokken per ambulance naar het ziekenhuis in hoorn. Ze zijn goed aangekomen. Hoe het nu met Jan is weet ik op het moment niet. Hij ligt in apart ivm MRSA bacterie. Hoe en wat weet ik daar nu nog niet over. Lex is terug gekomen met de camper en een bijrijder. Is afgezet in Zaandijk en die meneer haalt dan Gre op uit en ziekenhuis en brengt haar naar Blokker. Groetjes Carolina