van Banff naar Jasper

7 september 2014 - Clearwater, Canada

Van Banff naar Jasper over de Icefield Parkway over 230 KM langs de Bow River. De eerste stop bij Bow Lake waar de bergen zich weerspiegelden in het meer. De volgende stop Peyto Lake. Langs een stijl pad liepen we omhoog waar een turquoise meer te zien was. Verder naar Mistaya Canyon, waar de rivier zich diep in de kalksteenrotsen heeft ingekerft. Over de Sunwapta Pass naar Colombia Icefield. Het grootste ijsveld van de Canadese Rokies. Lopend kon je dicht bij de gletser komen. We vervolgden onze weg over de Parkwau langs de Sunwapta River. Waar we de Sunwapta Falls en even verder de Athabasca Falls bezochten. Prachtige watervallen maar erg druk met touristen. We reden door naar Jasper waar we 2 nachten verblijven op de Wapiti campground. Genoten van een enorme steak en daarna eindelijk wifi in het dorp dus snel wat berichtjes sturen.

1. ABCD:
    8 september 2014
    Hoi R & M, heb net even alle foto,'s en reisverhalen gelezen. Wij zijn jaloers. Wat ziet het er allemaal mooi uit!! Ik zie dat jullie genieten. Ga zo door..... Ik blijf jullie volgen. Groetjes. ABCD
  2. Lea:
    8 september 2014
    Hey Rob en Marian, wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien! Echt prachtige foto's. Geniet van deze mooie reis, groetjes Lea