Tsitsikamma National Park

1 oktober 2019 - Nationaal park Addo Elephant, Zuid-Afrika

Maandag 30 september

Het heeft de hele nacht geregend en bij het ontbijt regent het nog steeds.Wij rijden naar het Tsitsikamma National Park een 80 km lange kuststrook tussen Nature's Valley en de monding van de Storms River.  Wij maakten een wandeling naar de hangbrug aan de monding van de rivier. Je had prachtig uitzicht over de ruige kust en de rivier. Het was alleen jammer dat het nog steeds regende. Terug in het guesthouse moesten we allemaal even doorwarmen, waarna we met de auto even gingen kijken bij de hoogste brug waar vanaf je kan bungy jumpen. s'avonds weer  gegeten bij de bistro, een klein onooglijk tentje, maar met heerlijk eten, wijn en bier voor een zeer klein prijsje.

Nu het verhaal van Isabelle en Ramon

Ramon en ik gingen een canopy tour doen. In Nederland ook wel ziplinen genoemd. We kregen onze uitrusting en een korte uitleg en gingen toen met een open busje richting het bos. Rob en Marian reden achter ons aan naar het beginpunt om nog wat foto's te maken. We begonnen met 2 korte banen om even in te komen en vervolgens werden ze langer en ging je dus steeds sneller. De langste was 91 meter. Tussendoor op korte banen mochten we ook "freestyle", met handen los. Onze gids vertelde ook nog van alles over de omgeving, onder andere over verschillende bomen en dieren. Na 10 banen waren we klaar en moesten we een stuk terug lopen door het bos omhoog en werden we terug gebracht met het busje. We kregen nog wat drinken, lunch én een certificaat na afloop.