Kaapstad

22 september 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zaterdag 21 september

Alles geregeld en de koffers gepakt.  Om half zeven vertrokken naar Carolina die ons naar Schiphol zal brengen.  Hier ontmoeten we Isabelle en Ramon die er ook enorm veel zin in hebben.  Ons vliegtuig vertrekt om half 11, iets later dan gepland.  Na een goede vlucht van ruim 11 uur landen we in Kaapstad.  De paspoort controle gaat snel maar daarna staan we nog ruim een uur in de rij voor de koffer controle.  We worden opgehaald en afgezet bij ons hotel Floreal House. Na een glaasje Amarula gaan we slapen.

Zondag 22 september

Na een heerlijk ontbijt wordt onze huurauto gebracht.  Het stuur zit aan de rechterkant,  maar gelukkig is het een automaat. Rob heeft in het begin al moeite genoeg met het links rijden en navigeren.  We rijden naar het Victoria &Alfred Waterfront. Daar wacht onze eerste teleurstelling van de vakantie.  Het waait te hard en boot naar Robben eiland vertrekt niet. De eerst volgende gelegenheid is 29 september,  maar dan zijnwij al vertrokken.  We bekijken de werf en winkeltjes en eten een heerlijk broodje bij V&A Food Market. Daarna rijden we door naar Signal Hill, de rug van de leeuw,  de bergketen naast de Tafelberg.  Van daaruit klimmen en klauteren we naar de top van Lion's head in 75 minuten.  De terugweg was aanzienlijk lastiger,  zeker voor iemand met hoogtevrees.

1. Carolina:
    22 september 2019
    Topper hoor geniet ervan het is een prachtig land. Ontzettend veel plezier!!!
  2. Yvette klaassensa:
    23 september 2019
    Wat leuk dat je dit doet Marjan, dan kunnen we lekker meegenieten!