Hermanus

26 september 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Donderdag 26 september

Vandaag geen ontbijt buffet. We kregen kwark met allerlei soorten fruit en noten, daarna een roerei met bacon en een croissant. Uiteraard met vruchtensap en koffie of thee. We verlieten Stellenbosch en reden over de Coastal Route naar Betty's Bay waar we stopten bij een kolonie pinguïns. Doorgereden naar Hermanus waar we eerst onze bagage in het hotelletje konden achter laten.  Om half twaalf werden we verwacht bij de Whale watching tour. We voeren vanuit de nieuwe haven de Atlantische oceaan op en na enige tijd zagen we een walvis met jong. Het waren Zuid Kapers  die gemiddeld 16 meter lang zijn en 60 ton wegen.  Ze komen van Antarctica naar de Kaap om te paren en te kalven.  Nog 4 andere walvissen gespot.  Bij ons hotel een frisse duik in het koude zwembad genomen, heerlijke afkoeling, het was inmiddels 30 graden.  Nog een rondje langs het klifpad waar we een heel aantal dassies zagen. ' s avonds bij Dutchies gegeten.

1. Gre:
    27 september 2019
    Eindelijk gelukt! Walvissen gezien! De vakantie kan nu al bijna niet meer stuk. Ik geniet mee.
  2. Yvette:
    27 september 2019
    Wat een leuke verhalen. Ik heb ze nu pas gelezen omdat ik dacht ze op mn gmail te ontvangen, zal we doorde pillen komen. Wat een avonturen, de foto s van de pinguïns zijn geweldig. En walvissen gespot. Zo zie je maar 3x is scheepsrecht. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.