'Monkeyland' en 'Birds of Eden'

29 september 2019 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Zondag 29 september

Toen we vanochtend op stonden, was het treurig gesteld met het weer: regenachtig. Na het ontbijt rustig inpakken en we reden naar Plettenberg Bay. Hier in de buurt waren 'Monkeyland' en 'Birds of Eden'. Het was inmiddels droog en aangenaam buiten, dus een combiticket gekocht en we begonnen bij Monkeyland. Dit was een 12 hectare groot bos met 9 verschillende soorten apen die vrij konden rondlopen. We kregen een tour met een gids van ongeveer 50 minuten. Hierbij hebben we onder andere Kapucijnapen, Gibbons, Slingerapen, Vari's, Ringstaartmaki's, Doodshoofdapen en Vervets (blauwapen) gezien. Een aantal Ringstaartmaki's had een baby op de rug, heel klein en schattig. Na de apen door naar de vogels. In de Birds of Eden kregen we een boekje met 201 (!!!) verschillende soorten die daar allemaal vlogen en die konden we aankruisen. Hier hebben we allerlei mooie vogels gezien, onder andere papegaaien, toekans, kraanvogels, ibissen, hadeda's, weavers,  duiven, eenden, en nog veel meer waarvan ik geen flauw idee heb hoe ze heten. Hierna vervolgden we onze weg richting het Tsitsikamma National Park via een slingerweg. Rond 15 uur kwamen we aan en het was weer begonnen met regenen. We gingen nog even lunchen bij het restaurantje naast de guesthouse. Daarna relaxen in het huisje bij de zelf aangemaakte open haard. Morgen staat een zipline tour op het programma voor Ramon en mij. Team 50+ gaat rustig wandelen ;). Groetjes Isa!

1. Yvette:
    29 september 2019
    Spannend een zippline. Hopelijk is het beter weer!
  2. Jeannet:
    29 september 2019
    Stoer hoor de kanotocht.En wat een mooie foto's van de Apen en vogels.