Op weg naar Sólheimahjáleiga

28 augustus 2021

Zaterdag 28 augustus 2021

Een goede vlucht gehad met Icelandair in een maar voor 1/4 gevuld vliegtuig. Onze huurauto ophalen (VW golf) ging ook zonder problemen,  daarna op weg naar Reykjavik. De hotelkamer was piepklein maar voor 1 nacht prima. Lopend naar het stadscentrum langs de Hallgrímskirkja kerk. Heerlijk gegeten in één van de vele eettentjes op de Laugavegur de hoofdstraat in het centrum.  Terug langs de boulevard met het beroemde kunstwerk Sun Voyager.

Het is hier 2 uur vroeger dan thuis waardoor vroeg wakker,  dus vroeg ontbijten en om 8.15 uur al op pad. Thingvellir een historische plaats waar het parlement in Vikingtijd bijeen kwam, maar ook het breukvlak tussen het Amerikaanse en Europese continent. Daarna naar Geysir, het gebied van de geisers.  Met als hoogtepunt de Strokkur, die om de 8 minuten spuit. Verder naar Gullfoss een beroemde waterval over een brede kloof, zeer spectaculair. De boerderij waar we de komende 2 nachten slapen in Sólheimahjáleiga is nog ruim 100 kilometer rijden.  Deze ligt wel erg afgelegen maar gelukkig kunnen we hier ook een maaltijd gebruiken.