Akureyri, hoofdstad van het noorden

6 september 2021

Zondag 5 september 2021

Het stormt, vannacht al een paar keer wakker geworden van de wind die fluit om het huis. Na een goed ontbijt, een wandeling gemaakt langs de pseudokraters aan de overkant van de weg. Op weg naar Akureyri kwamen we wederom een waterval tegen, de Godafoss. Maar 12 meter hoog, wel heel breed en bekend in heel IJsland. Door naar Akureyri, de hoofdstad van het noorden. We bezochten de mooi aangelegde botanische tuin, lekker van koffie met gebak genoten.  In het centrum van het stadje met Lutherse kerk en wat oude gebouwen rond gekeken.  Op een bankje toch even de Ziggo aangezet en gezien dat Max won op Zandvoort! We overnachten op een boerderij een paar kilometer buiten de stad. De brocante inrichting zou niet misstaan in een Frans kasteel, met buiten een hottub waar we            's avonds nog even gebruik van hebben gemaakt.  In Akureyri heerlijk lam gegeten,  nadat we de kaart die alleen in het IJslands was met Google translate hadden uitgeplozen.