Kanoën in Knysna

29 september 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Zaterdag 28 september

Na het ontbijt heeft Rob geregeld dat we kunnen kanoën in de lagune van Knysna.  Onze gids Ricky kwam ons ophalen en na een half uur rijden kwamen we aan bij de opstapplek. Het werd een kano met de oudjes en een met de jonkies. We voeren eerst tegen wind richting in, naar de monding van de zee. Even een tussenstop op het strand van de Indische oceaan,  waar verschillende zeevogels te zien waren  en slakken die zich ingroeven in het zand en bij vloed boven kwamen om kleine kwallen te eten. Terug gevaren nu de rivier op. Onze gids was een super vogelspotter. We zagen wevervogels en zeldzame grote en kleine ijsvogels. Na het kanoën bracht Ricky ons met zijn auto naar het begin van de Buffalo Bay trail. Deze ging door de duinen en het bos en over het strand terug. Een late lunch genoten in de strandtent. Op de terugweg bij The Heads, bergen aan beide kanten van de lagoon, gekeken.

1. Jeannet:
    29 september 2019
    Erg leuk om te zien wat jullie allemaal ondernemen.En wat een mooie foto's een super camera hebben jullie.
  2. Carolina:
    29 september 2019
    Super leuk. Heb je moeie armen gekregen van het roeien??