Kaapschiereiland

25 september 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Dinsdag 24 september:

Vandaag met gastsschrijfster Isa. We zouden het Kaapse schiereiland gaan bekijken vandaag. Dus hup onze auto in en op pad richting Muizenberg, waar we na ongeveer 30 minuten rijden onze eerste stop hadden. Hier was het nog super rustig en er waren prachtige stranden, waar meerdere surfers en kitesurfers al druk bezig waren. De volgende stop was St. James bay met de karakteristieke gekleurde strandhuisjes. De derde stop was in Kalk bay. Hier was een eetcafé genaamd Olympia waar naar het scheen heerlijke chocolade croissantjes te verkrijgen waren. Nou dat hebben we natuurlijk even geprobeerd (Ramon ging voor een natural croissantje). Heerlijk! Daarna even richting de haven en puur toevallig kwam precies daar Prins Harry (Engeland) aan om de zee op te gaan. Als echte obsessieve toeristen moesten we daar natuurlijk ook even een foto van maken. Hierna vervolgde onze tocht naar Boulders Beach, dé plek om pinguïns te spotten. Eerst liepen we een eind over een pad waar al pinguïns langs de spotten waren, en als laatste naar een open plek op het strand waar heel veel pinguïns goed te zien waren. Ontzettend leuk! Ook waren er veel wollige kleintjes (SCHATTIG). Daarna door naar kaap de goede hoop. Hier waaide het echt mega mega mega hard. Waren wel mooie uitzichtpunten en we hebben natuurlijk een foto gemaakt bij het bord. Op de terugweg kwamen we nog een wilde struisvogel tegen. Inmiddels waren we op de terugweg vanaf het kaapse schiereiland en we hebben nog tussenstops gemaakt voor uitzichtpunten. 's Avonds hebben we gedineerd bij hetzelfde restaurant als de eerste dag, Paradiso. Met heerlijke gerechten en enorme desserts.