Jasper NP

7 september 2014 - Clearwater, Canada

Onze eerste Elk gezien langs de kant van de weg. Het doel vandaag was Maligne Lake, met onderweg een paar stops. De eerste bij Maligne Canyon. Een kloof die af en toe zeer smal is en dan weer breed. We stopten bij de 5e brug, om onze wandeling te beginnen. Maar helaas de brug was verdwenen. Dan verder naar het eindpunt en vandaar af terug lopen. We vervolgden de weg langs Medicine Lake waar zomers het meer vol stroomt en in de herfst tot de lente het water verdwijnt in een grottenstelsel onder de grond. Aan het eind van het dag lag Maligne Lake. We maakten een rondwandeling naar Moose Lake, geen moose te zien!  Ook maakten we een boottocht over het meer naar Spirit Island, waar we prachtige foto's maakten. Even naar het dorp voor de wifi en omdat het weer zo prachtig was besloten we een dag langer te blijven. En via een kortere weg  de rondreis verder te maken.

De volgende dag was het bewolkt en er viel zelf een spatje regen. Toch gingen we opweg naar Whistlers. Met de Jasper Tramway  1000m steil omhoog naar Whistlers Mountain bergstation op 2278m. Vandaar uit kon je lopend naar de top op 2446m. Een aardige steile klim, maar het uitzicht over de bergen en dalen was bijzonder. Er woei een harde wind en het was 0 graden. Geen bergmarmotten gezien waar naar de berg genoemd is. Ze maken een fluitend geluid. Even boodschappen gedaan en terug naar de camping.

1. Carolina:
    8 september 2014
    Rob en Marian, prachtige foto's en een schitterende natuur,!!! geniet er van. Ben benieuwd naar de volgende verslagen