van Oban naar Edinburgh

6 augustus 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Even ten noorden van Oban, langs de kust van de Firth of Lorne bij Dunberg ligt de ruine van het 13e eeuwse Dunstaffnage Castle. Eens een sterke burcht van de Campbells. Vlakbij  in de tuin ook overblijfselen van een grote kapel. We reden verder naar Bonawe Furnace een soort voorloper van de hoogovens waar ze uit ijzererts die per schip werd aangevoerd ijzer wonnen in zeer simpele ovens. Gestookt op houtskool die daar ook op het terrein gemaakt werd. We vervolgden onze weg door de regen en het was afgekoeld tot 12 graden. Langs de weg aten we heerlijke scones  en dronken koffie en thee  om op te warmen. Naar Dunblane waar ooit een Keltische kerk stond en op dezelfde plek nu de rood zandstenen Dunblane Cathedral uit de 13e eeuw. Niet ver hier vandaan ligt Doune Castle een middeleeuwse Schotse vesting met een rondleiding via een audio gide. Op naar Edinburgh onze laatste standplaats. We slapen in het Murrayfield Hotel tegen over het Murrayfield Stadium, het belangrijkste rugby stadion in Schotland. Een super de luxe hotel met enorme mooie kamer.