Cameron Highlands

28 augustus 2018 - Penang, Maleisië

Zaterdag 25 augustus

Vroeg op want de bus vertrok om 7.30 uur naar het vliegveld van Kuching voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. Daar vandaan verder met de bus naar ons hotel in de Cameron Highlands, waar het een stuk koeler was, ongeveer 24 graden overdag en 's nachts 12 graden, dan in de rest van het land. Onderweg stopten we bij de Latah Iskandar waterval en een nederzetting van de Orang Asli, een groep van de oorspronkelijke bewoners, die zeer primitief leefden. We overnachten in het Strawberry Park hotell.

Zondag 26 augustus

Voor de vroege vogels  gingen we met de Jeep naar het hoogste punt van de Cameron Highlands, mount Brichang. We hadden hier een prachtig uitzicht over de vallei. Daarna liepen we door het Mossy forest, over een aangelegd pad, samen met een natuurgids. Hij wees ons op orchideeen, bekerplanten en liet ons ruiken en proeven aan verschillende bladeren met allerlei bijzondere geuren en smaken. Op weg naar de theeplantage hadden we een prachtig uitzicht over de th. ee velden. We dronken thee met heerlijk gebak en gingen langs bij een van de aardbeien boerderijen en bezochten een tuin met heel veel verschillende vlinders en planten. De middag was vrij, dus op naar het Smoke house, een in engelse stijl gebouwd hotel, waar we thee of koffie dronken met scones. De terugweg was stijl omhoog, maar twee taxi's, waar we met 9 opgepropt in zaten, zorgden dat we niet terug hoefden te lopen. Om 19.00 uur met een groepje afgesproken om te dineren, zodat we om 21.00 uur voor het grote scherm boven de Formule 1 van Belgie konden volgen.