Vertrek

18 augustus 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Donderdag 16augustus 2018

Om stipt 13.00 uur stond Martin voor de deur om ons naar schiphol te brengen. Er stond een enorme rij voor de incheckbalie, maar het ging gelukkig redelijk vlot. Nog even tijd voor een broodje en een puzzelboekje en daarna naar de gate. We vertrokken om 16.15 uur met Qatar op weg naar Doha. Met een uur tijdsverschil landen we om 23.15 uur en moesten ons een tijd vermaken op het vliegveld, want om 2.30 uur vertrok de volgende vlucht naar Kuala Lumpur, onze voorlopige eindbestemming.Daar aangekomen ontmoeten we onze groep en gingen per bus naar het Swiss Garden hotel. De wegen in Kuala Lumpur waren aardig verstopt op vrijdag avond. Tegenover het hotel is de Jalan Alor een straat vol restaurantjes en eetstalletjes op staat met de meest bijzondere gerechten. We hebben er heerlijk gegeten en zijn daarna doorgelopen naar de Petronas twin towers. Die bij avond verlicht zijn en zeer fotogeniek.

Zaterdag 18 augustus

Goed geslapen en een uitgebreid ontbijt. Vandaag stond een stadstour op het programma. Als eerste bezochten we de Batu grotten. Een Hindoe grot tempel met een enorm gouden beeld en een trap met 272 treden. Een rondje langs het koninklijk paleis, het onafhankelijkheids plein, een moskee en de Petronas twin towers. 's middags  hebben we zelf China town doorkruist. Heel veel stalletjes met nep artikelen, en eten en drinken, maar leuk om te kijken. Er was ook nog een prachtige Hindoe tempel en een Chineese tempel waar monniken aan het bidden waren. Even uitrusten in het hotel en vanavond nog een keer lekker eten bij een van de eettentjes.

1. Carolina:
    18 augustus 2018
    Ziet er top uit geniet ervan groetjes Carolina