Stellenbosch

25 september 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Woensdag 25 september: Vandaag gingen we richting Stellenbosch en vanochtend dus de koffers inpakken en het hotel verlaten. De reis naar Stellenbosch verliep prima. Onderweg wel een aantal townships gezien, wat best confronterend is om te zien. Eenmaal aangekomen in Stellenbosch was het nog vroeg (tussen 10 en half 11), even het dorpje verkennen. Het mooiste was de antiekwinkel "Oom Samie Se Winkel" waar ze van alles en nog wat verkochten. Hierna hebben we een drankje gedaan en nog wat verder gelopen. Na een stevige lunch met taco's voor Ramon, kippenlevers voor Rob en een immense salade voor Marian en Isa waren we klaar voor de wijnproeverij. We reden met de auto richting de eerste wijngaard (Ramon was aangewezen als bob). Samen met een Duits stel stapten we de mountainbikes op, op weg naar de wijngaard waar we zouden beginnen met de proeverij. De weg was erg heuvelig en over onverharde paden, wat het een stuk zwaarder maakte dan we hadden verwacht. Na een uur en 10 minuten kwamen we aan bij de eerste wijngaard, Lovane. Hier werd heel leuk verteld over verschillende wijnen en natuurlijk hebben we daar wat wijn ingeslagen. De terugweg naar de eerste wijngaard ging nu recht en duurde 10 minuten... Hier kregen we nog drie wijntjes om te proeven. Na afloop richting ons nieuwe hotel voor één nachtje wat er ook prima uitziet. Straks gaan we eten bij de "Volkskombuis" wat een aanrader schijnt te zijn. Daar nemen we onze gekochte fles wijn mee naar toe, dat schijnt hier normaal te zijn als je een klein beetje extra betaalt (en dan ben je nog goedkoper uit dan wanneer je de fles wijn koopt in het restaurant). Groetjes!