Penang

31 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Maandag 27 augustus

We hadden weer een lange reisdag voor de boeg. We vertrokken vroeg uit de Cameron Highlands, de halve bus had een reispilletje op omdat de weg hier daalde en steeg met heel veel haarspeldbochten. Alles ging goed en we stopten bij  de Sam Poh Tong grot tempel. Een Chineese tempel met heel veel kleurrijke beelden van goden en draken. Ook waren er levende schildpadden die staan voor een lang leven en veel geluk. We bezochten de Ubudiah Moskee, waar we binnen mochten kijken, maar dan wel in een djellaba en de vrouwen ook een hoofddoek om. We lunchten onderweg naar Penang een eiland voor de kust dat bereikbaar is via twee bruggen. Een oude en een nieuwe van 23 kilometer waar wij over reden. Ons hotel stond in Georgetown, wederom een prachtig hotel vlak bij het centrum van de stad. Later zijn we met een groepje naar de Kontor tower gelopen. Deze was 68 verdiepingen hoog met een glazen skywalk. Rob ging met de groep omhoog terwijl ik met Hans het niet zo zagen zitten en gezellig een kopje koffie beneden gingen drinken. 's Avonds met de hele groep naar de foodcourt geweest. Er waren veel eetstalletjes waar je de heerlijkste gerechten kon bestellen, je tafelnummer op gaf en daarna werd het bestelde eten bezorgd aan tafel.

Dinsdag 28 augustus

Vandaag maakten we een stadstour door Georgetown. We bezochten de Kek Lok Si tempel, de tempel van 1000 Boeddha's. Met een treintje  werd je omhoog gebracht waar prachtige Chineese tempels en beelden stonden. Naar beneden kon je lopend gaan. Ook stonden er nog twee tempels op het programma, een Birmeese, prachtig bewerkt en een Thaise, ook bijzonder maar wel heel kitsch. Op het water lag de Chew Jetty, een aantal vissershuisjes op betonen palen. Die waren gestapeld van emmers, die soms nog zichtbaar waren. Nu waren er ook winkels en restaurantjes in de huisjes. De middag zijn we zelf door de stad gelopen op zoek naar de vele street art. En een heel bijzonder kopje koffie gedronken bij coffee on the table, waar ze dierenhoofdjes op de kopjes maakten en heerlijk gebak hadden.