Isle of Skye 2

3 augustus 2017 - Oban, Verenigd Koninkrijk

Woensdag gaan we een rondje Isle of Skye. Vanuit ons hotel in Kyle of Lochals rijden we langs de kustweg, met prachtige baaien en vergezichten naar het noorden. Bij Old Man of Storr is een parkeerplaats van waaruit je omhoog kunt lopen en klimmen. We gaan voor de hoogste top, dik een uur lopen. Het weer werkte mee, 18 graden met een zonnetje en geen mist. Het uitzicht was overweldigend. Terug langs de 53 meter hoge Old Man of Storr, een piek van vulkanische lava. Verder naar het noorden zijn de spectaculaire kliffen die Kilt Rocks worden genoemd, en een waterval Mealt Falls die loodrecht de zee in stort. Bij The Quiraing, een scherpe bergkam die het schiereiland Trotternish in tweeen  deelt, trachten we naar boven te wandelen. Dit was geen onverdeeld succes. Het was er vreselijk modderig en glad. Langs de kustweg verder naar Dunvegan Castle (Home of the chiefs of Clan MacLeod). Een leuk kasteel met tuin en een boottocht over het loch naar de zeehonden. In de hoofdstad van Skye, Portree heerlijk pizza gegeten.

Donderdag vroeg op weg uit Kingsarms hotel. Een armoedig hotel om snel te vergeten. Naar Armadale van waaruit de veerboot vertrok naar Mallaig om 10.40 uur. We hadden net nog even tijd om Armadale Castle te bekijjken. Veel meer dan een ruine was het niet, maar de tuin was wederom erg mooi. Er was veel laag hangende bewolking, hierdoor was het utzicht vanaf de boot jammer genoeg zeer beperkt. Onderweg gestopt bij het Glenfinnan Viaduct, bekend van de Harry Potter films. Even voorbij Fort William ligt het natuurgebied Ben Nevis en Glencoe. Met de gondola naar Nevis Range op 660 meter hoog. Vandaar zijn wandelpaden naar een uitzichtpunt. Het was er koud en het waaide erg, dus op naar de warme chocolade melk. Om Loch Leven heen gereden richting Oban waar ons volgende hotel staat. Rowantree Hotel ligt midden in het stadje, de kamer ziet er goed uit en het eten was vanavond heerlijk.