Fietstocht door Kaapstad

23 september 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Maandag 23 september

Deze dag was Ramon onze chauffeur,  wat hem goed af ging. We moesten om half 10 verzamelen bij de Clock tower bij V&A Waterfront van waaruit we Kaapstad per fiets gingen ontdekken. Weer even opletten met het links rijden. Onze gids wist veel en boeiend te vertellen over de geschiedenis en heden van Kaapstad. We reden langs The Castle of Good Hope, Green Point Stadium, St. George's Mall , The Company Gardensen de Atlantische oceaan. In Bo-Kaap  een wijk met voornamelijk bewoners uit Azië en vele gekleurde huizen kregen we van de gids wat lokale snacks. Na de fietstocht weer bij de Food Market allerlei verschillende hapjes gehaald voor de lunch.  Daarna doorgereden naar de Tafelberg.  Het was super druk en we stonden een uur in de rij voor de kabelbaan die ons naar 1086 meter bracht.  We hadden  uitzicht over Kaapstad, Robben eiland en tot aan Kaap de goede Hoop.  Je kon er rondwandelen en van alle kanten van het uitzicht genieten en veel foto's gemaakt.  Het was te laat om nog terug te gaan naar het hotel,  dus bij een restaurant in de buurt heerlijk Springbok gegeten.