Damai Beach II

28 augustus 2018 - Penang, Maleisië

Vrijdag 24 augustus

Na een stevig ontbijt om 9 uur vertrokken naar het Santubong National Park vlak bij het hotel, waar we een trail gingen volgen van ongeveer 2,5 km naar een uitzichtpunt. We liepen met 12 het begin van de route, maar 2 sloegen af om een kortere rondwandeling te doen. Het pad tussen boomwortels door en over stenen ging nogal stijl omhoog. Het was in de jungle vochtig en zeer warm, waardoor we binnen de kortste keren doorweekt waren. Onderweg zagen we hoog in de bomen nog wat apen. Sommige stukken waren zo stijl, maar gelukkig hingen er dan touwen langs het pad waaraan je je kon vast houden en op trekken. Het laatste stuk vlak bij de waterval ging zo stijl naar beneden dat het op abseilen leek. Na 2,5 uur bereikten we de waterval die niet echt spectaculair was wegens het droge seizoen. Wel waren er heel veel kleine spring kikkertjes. Dit was ver en inspannend genoeg, dus lieten we het uitzichtpunt voor wat het was. De terugtocht ging gemakkelijker en sneller. Aan het einde van de middag maakten we een boottocht naar het begin van de Santubong rivier. We zagen aan de oever van de mangrove een krokodil en later een dolfijn, in de bomen aan de oever een aantal neusapen. De boottocht was leuk, maar het aantal dieren die we zagen viel erg tegen. Bij het hotel nog gezellig met zijn allen gegeten.